Dzień dobry!
Na początek zagadka obrazkowa.
Z pewnością domyślisz się,
czego będzie dotyczyła dzisiejsza lekcja. ;)
Proste, prawda?
Dzisiaj będziemy rozmawiać o produktach prosto z ula,
nasz temat lekcji to „Miododajne pszczoły”
Na początek obejrzyj poniższe filmiki,
pszczoła Klara przybliży Ci ich życie:
Odc. 1
Odc. 2
Odc. 3
Teraz przeczytaj wyjaśnienie kilku
ważnych pojęć związanych z tym tematem.
Teraz przypomnijmy sobie kolejną regułę ortograficzną.
Zwróć uwagę na wyjątki!
Przeczytaj informacje z naszego podręcznika
ze stron 12-13 i uzupełnij ćwiczenia ze strony 75.
Pomogą Ci w tym poniższe rysunki:
I jeszcze grafika – stworzona specjalnie dla Was
- WYJĄTKI,
by łatwiej było Wam zapamiętać,
kiedy piszemy sz, a nie rz!
Kto pamięta wierszyk o Grzegorzu,
który uczyłam Was w szkole?
Dzisiaj mam dla Was wpadającą w ucho piosenkę:
~ Krakowiaczek na RZ ~
Są pewne zasady,
Gdzie "er zet" się pisze,
Chcemy je przypomnieć.
Prosimy o ciszę.
Gdzie "er zet" się pisze,
Chcemy je przypomnieć.
Prosimy o ciszę.
Dworzec, bo dworcowy,
Lekarz, bo lekarski,
Marzec, bo marcowy,
Kucharz, bo kucharski.
Rzeka, orzech, rzadko,
Twarz, rzodkiewka, wierzba,
Warzywa, korzenne -
Te są niewymienne.
Twarz, rzodkiewka, wierzba,
Warzywa, korzenne -
Te są niewymienne.
Po literach takich,
Jak: "pe", "be", "de", "te", "ka",
Cztery nam zostały:
"Gie", "jot", "wu" i "ce cha".
Jak: "pe", "be", "de", "te", "ka",
Cztery nam zostały:
"Gie", "jot", "wu" i "ce cha".
Brzoza i przecinek,
Patrzeć, spojrzeć, drzewa,
Krzew, chrzęst, zgrzyt i wrzesień -
Zapamiętać trzeba.
Patrzeć, spojrzeć, drzewa,
Krzew, chrzęst, zgrzyt i wrzesień -
Zapamiętać trzeba.
Są też tu wyjątki,
Gdzie "es zet" piszemy:
Kształt, pszenica, pszczoła.
Inne pominiemy.
Gdzie "es zet" piszemy:
Kształt, pszenica, pszczoła.
Inne pominiemy.
Ortografia nasza
Jest co nieco trudna,
Ale za to, wierzcie,
Nie jest taka nudna.
Jest co nieco trudna,
Ale za to, wierzcie,
Nie jest taka nudna.
Jacek Kałucki
Po południu zachęcam do obejrzenia bajki
pt. „FILM O PSZCZOŁACH”
Na dzisiejszy wf musisz przygotować
„specjalne podłoże”!
Powodzenia!
Matematykę czas zacząć!
W zeszycie zapisz temat
„Tara, netto, brutto – obliczenia wagowe”,
przepisz i przerysuj poniższe informacje:
przepisz i przerysuj poniższe informacje:
Masę towaru wraz z opakowaniem nazywamy masą brutto,
masę towaru bez opakowania nazywamy masą netto,
a masa opakowania to tara.
A teraz wykonaj:
Ćw. 1 i 2 / s. 66.
Tak wiele wiesz po dzisiejszej lekcji:
– potrafisz nazwać produkty pochodzenia pszczelego i wiesz,
do czego wykorzystuje się te produkty,
do czego wykorzystuje się te produkty,
– znasz wartości lecznicze miodu,
– znasz pisownię wyrazów, które są wyjątkami
od reguły pisowni rz po spółgłoskach,
od reguły pisowni rz po spółgłoskach,
– rozumiesz pojęcia: tara, brutto, netto
i wiesz, gdzie są one używane.
i wiesz, gdzie są one używane.
Dla chętnych mam film z projektu „Być jak Ignacy”, z którego dowiecie się, że masa i ciężar to nie to samo!
Do zobaczenia o 16.00! 💗
Grafika i zdjęcia - freepik.com, pixabay.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz